FB RPG
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta!

4 posters

Gå ner

FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta! Empty FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta!

Inlägg  Admin ons dec 23, 2009 8:17 pm

Här diskuterar vi allt som vi kommer att tänka på. Story, innehåll allt! Här delar vi också filerna på alla som vill vara med så alla kan få en skaplig bild om hur varje karaktär skall behandlas.

Admin
Admin

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 09-12-23

https://fbrpg.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta! Empty Sv: FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta!

Inlägg  Admin ons dec 23, 2009 10:13 pm

Uppställning so far:

N1rium
Farbror Fazer
DenGodeDoktorn
Teowind
MondoBizarro
Mr.Fredrik
Suicide_Nation
wzbz
Clappen
SnuffelButt

Kommer uppdatera lista ofta. Laddar upp mapp vid behov som innehåller allas karaktärer. Doktorn analyserar för tillfället story samt allas roll.

(Reserverar denna post till att uppdatera här istället för att posta flera gången så håll utkik här efter folk som är med i spelet/mappen med allas karaktärer).

Admin
Admin

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 09-12-23

https://fbrpg.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta! Empty Sv: FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta!

Inlägg  wzbz ons dec 23, 2009 10:47 pm

Såhär ligger det till på musikfronten:

~ Game Over ~


Jag tror det blir bäst om vi gör låtar själv lite fritt sådär. Jag känner att jag blir för låst och det tar så lång tid att köra på det klassiska "Flashband"-tillvägagångsättet. Dessutom har jag aldrig varit nåt fan av Guitar Pro. Rolling Eyes
Vad tycker du själv, Suicide Nation?
wzbz
wzbz

Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 09-12-23

Till överst på sidan Gå ner

FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta! Empty Sv: FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta!

Inlägg  Admin ons dec 23, 2009 11:04 pm

wzbz skrev:Såhär ligger det till på musikfronten:

~ Game Over ~


Jag tror det blir bäst om vi gör låtar själv lite fritt sådär. Jag känner att jag blir för låst och det tar så lång tid att köra på det klassiska "Flashband"-tillvägagångsättet. Dessutom har jag aldrig varit nåt fan av Guitar Pro. Rolling Eyes
Vad tycker du själv, Suicide Nation?

Kör fritt, ni två! Det blir nog jätte bra. De andra verkar inte vara så mycket på forumet längre så ni kanske kan slippa instrument? Tänk title screen, game over, städer, grottor. Jag har så jävla mycket att tänka på själv så jag lämnar över tyngden på er!

Admin
Admin

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 09-12-23

https://fbrpg.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta! Empty Sv: FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta!

Inlägg  Suicide Nation ons dec 23, 2009 11:53 pm

wzbz skrev:Såhär ligger det till på musikfronten:

~ Game Over ~


Jag tror det blir bäst om vi gör låtar själv lite fritt sådär. Jag känner att jag blir för låst och det tar så lång tid att köra på det klassiska "Flashband"-tillvägagångsättet. Dessutom har jag aldrig varit nåt fan av Guitar Pro. Rolling Eyes
Vad tycker du själv, Suicide Nation?

Jag håller med helt och hållet. Jag är dock öppen för att collaboratea lite på några låtar om du är taggad.

Vad använder du för att skriva musiken isådana fall tro? Guitar Pro har definitivt sina begränsningar.

Jag personligen tror att det blir lite lättare att skriva låtar när jag får lite mer info om själva spelet. Så att man kan bli inspirerad och anpassa soundet efter atmosfären osv osv. Smile

Suicide Nation

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 09-12-23

Till överst på sidan Gå ner

FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta! Empty Sv: FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta!

Inlägg  Admin ons dec 23, 2009 11:54 pm

Doktorn som just nu håller på med storyn var lite emot MIDI och ville köra mp3. Jag vet inte vad som är bäst. Jag vet inte heller om man kan importera mp3's än, men vad tror ni? Det är ett rpg spel med SNES grafik typ.

Admin
Admin

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 09-12-23

https://fbrpg.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta! Empty Sv: FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta!

Inlägg  wzbz tor dec 24, 2009 12:33 am

Använder TabIt själv. Midiprogram det med. Tycker det är mycket mer användarvänligt än GP.

Angående MP3... det kan bli riktigt knepigt för min del. Jag har importerat midi förut till typ FL Studio och lattjat lite, men det kan bli svårt att hitta bra motsvarigheter till midi-instrumenten. Och programmen är alltid så jävla dryga att jobba med (skulle aldrig palla göra en låt från scratch därifrån). Man kan faktiskt göra snygga saker med midi (hela FF7-soundtracket är helt i midi tex) så jag tycker vi kan ge det en chans innan vi börjar överväga MP3.

flower

Edit: Uppdatering av tunes.

~ Game Over ~
  1. Ver. 1: http://www.speedyshare.com/files/19945200/game_over.gp5
  2. Ver. 1.2: http://www.speedyshare.com/files/19945649/game_over.gp5
  3. Ver. 2: http://www.speedyshare.com/files/19945998/flashgame_game_over.mid

~ Town ~

~ Battle ~

~ Field ~

~ Sleep ~

~ Title Screen ~



De är långa, men det är bara för att de loopar.


Senast ändrad av wzbz den sön dec 27, 2009 10:35 pm, ändrad totalt 2 gånger
wzbz
wzbz

Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 09-12-23

Till överst på sidan Gå ner

FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta! Empty Sv: FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta!

Inlägg  Admin tor dec 24, 2009 7:17 pm

Bra att du visste att du skulle loopa dem! Bra jobbat! När Doktorn eller andra i crew äntligen kommer på nån halv-bra story ska jag snabbt ful-skapa en stad så kanske det blir mycket lättare för er att känna efter vad som verkligen skulle passa!



--Folk som frågat om dem får vara med-- (Jag vet inte om dem är lämpade)
Saftad_burk
erkanperkan
RazER_


You be the judge!

Admin
Admin

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 09-12-23

https://fbrpg.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta! Empty Sv: FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta!

Inlägg  wzbz sön dec 27, 2009 2:38 am

Två låtar. Se listan ovan.
Battle 1: Skulle vara en vanlig stridslåt från början, men den blev lite mysko. Kanske passar till någon boss eller annat event. Gör vad du vill med den.
Field 1: Tänkt att vara när man är ute i fält. Typ går i skogen eller vandrar runt mellan städer eller så.

Obs! Säg till om något är dåligt eller bara weird öht. Det är inga problem alls att fixa i låtarna och jag tar inte illa upp. Cool
wzbz
wzbz

Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 09-12-23

Till överst på sidan Gå ner

FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta! Empty Sv: FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta!

Inlägg  wzbz sön dec 27, 2009 10:32 pm

Två till:
Screen: titelskärms-musik. Hmm.. det är något som känns fel. Ska se om jag kan fixa den senare (om man tycker det behövs).
Sleep: Borde funka! Sleep

Fan då Suicide Nation, ska jag göra allt tycker du? cat
wzbz
wzbz

Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 09-12-23

Till överst på sidan Gå ner

FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta! Empty Sv: FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta!

Inlägg  teowind tis dec 29, 2009 7:12 pm

Tjenare allesammans! Nu är jag tillbaka igen och redo att ta itu med utvecklandet Smile

Det vore väldigt bra om vi kunde göra en sammanställning av allt som behöver göras, och klargöra allas roller. Samt att slå fast hur själva spelet ska vara.

teowind

Antal inlägg : 3
Registreringsdatum : 09-12-23

Till överst på sidan Gå ner

FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta! Empty Sv: FlashBack RPG: Här diskuterar vi i crew och ingen ifrån FB får veta om detta!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet